Mamma går till jobbet

vardag i spenaten och stan

EFIT 080411

Klockan är 06.00, ja faktiskt en god bit på väg mot 07.00. Jag styr mot busshållplatsen. Vilken rusningstrafik va? 😉

 

Strax efter 07.00 är bussen framme på stationen. Bara att kliva rakt över perrongen in på pendeltåget som väntar.

Klockan är en bra bit över 08.00 och jag är framme i Stockholm. Promenerar Klarabergsviadukten fram. Soligt men kallt väder!

Klockan är 09.00 och jag har fått dagens första kopp kaffe (inget köpkaffe idag!) och kollat mailen och stökat ner på skrivbordet. Eller… det kanske var stökigt redan när jag kom förresten…

Klockan 10.00 springer jag ut på stan för att växla lite pengar. Passar på att kika in på Lindex också (utan att köpa något!). Bilden tog jag precis innan jag skulle gå över Kungsgatan.

Klockan 11.00 förevigar jag vårt lunchrum. Detta är kaffemaskinen. Den gör inte så gott kaffe. Inredningen rä så pisstrist så man vill gråta, men cheferna tyckte det var jättebra att vi fick överta en massa gamla möbler som vår huvudägare ratat när de fick nytt kontor…

Klockan 12.00. Tillbaka vid skrivbordet. Så här ser det ut om jag vänder min stol helt om. Fönster med gardiner och blomma. En hurts där jag har min väska och en bok. Very very intresting!

Klockan 13.00. Jaha, här sitter jag fortfarande vid skrivbordet och försöker få nåt gjort.

Klockan är 14.00 och jag har helt tröttnat på att jobba. Det är fredagseftermiddag för fasen! Så här såg det ut när jag fick yatzy! 😀

Klockan 15.00 går jag på toa. Bäst att vara förberedd inför den snara hemfärden. Vi har så tråkiga tidningar på jobbtoan, t.ex. denna Microsoft-blaska. På andra toan har vi en tidning som handlar bara om mobiltelefoner.

Klockan har blivit bara nästan 16.00 så detta är lite fusk. Men här är jag i alla fall på väg mot Centralen och därmed på hemväg. Korsningen Kungsgatan Vasagatan förevigad när jag gick mot röd gubbe. Farligt uppdrag detta med EFIT!

Nu har klockan just slagit 17.00 och jag har klivit på bussen. Ser regionaltåget rulla in på stationen och tänker på att jag kunde tjänat en halvtimme liv genom att åka med det. Bittert.

Nu är klockan 18.00 och vi har just ätit middag. Lilla N funderar som bäst på hur hon ska göra för att riva ur alla näsdukar, förvandla dem till confetti och sprida dem över så stor yta som möjlilgt på mest effektiva sätt.

Klockan är 19.00 och vi är ute på vår vanliga kvällspromenad. Idag blev det turen ”ut på landet”, d.v.s. verkligen ut bland bondgårdar, åkrar och hagar. Så här såg det ut när solen började gå ner. Fast det var lite ljusare på riktigt då alltså.

Klockan är 20.00 och jag måste installera programvaran till telefonen för att kunna lägga upp bilderna. Sagt och gjort!

Nu orkar jag inte ta och ladda upp fler bilder. Det var kul att ta mobilbilder hela dagen. Kände mig lite som en spion som försökte fotografera omärkligt. Smög runt och var hemlig. Hehe.

april 11, 2008 Posted by | efit | | 7 kommentarer