Mamma går till jobbet

vardag i spenaten och stan

EFIT 080329

Så var det dags för EFIT igen. Vilket jag kom på först efter nio idag, så de två första timmarna blev inga bilder tagna. Jag börjar lägga upp bilder nu (klockan är snart halv fem) och fyller på resten under kvällen.

Idag har vi inte gjort nåt särskilt direkt, vi är fortfarande lite halvsjuka.

09.jpg

Klockan har passerat nio och ja just det ja, det är ju EFIT idag! Lilla N är morgonglad!

10.jpg

Klockan går och strax är den tio och det är dags för en smarrig latte. Ljusstaken på bilden köpte jag på påskafton.

11.jpg

Klockan elva ligger Lilla N och sover sött och jag passar på att städa. Kylskåpet är nu rent och fint. Det tog inte alls tre minuter att städa det som Expressen lovade häromdagen. Snarare trettio minuter. Och när jag slängt ut allt gammalt som nästan var på väg att på egen hand vandra ut ur kylen så blev det inte mycket kvar som ni ser. Nåja, på måndag ska vi åka och storhandla.

12.jpg

Klockan är tolv  och lite till och jag bakar bröd. Det ska bli hamburgerbröd tänkte jag.

13.jpg

Klockan är ett och jag tittar ut genom fönstret. Det är ganska varmt ute, men inte särskilt roligt väder, grått och ganska blåsigt. Detta blev årets sista snö-bild hoppas jag, senare på eftermiddagen har den smält bort och nu vill jag verkligen inte ha mer snö! Påskfjädrarna i trädet är också ett minne blott.

14.jpg

Klockan två  stack vi iväg till en äggbod i närheten och bunkrade upp lite. Den där tomma kylen var ju väldigt deprimerande. 40 stora ägg, 10 kg potatis, en flaska kallpressad rapsolja och två flaskor cider gick på 149 kr, bra pris tycker jag!

15.jpg

Klockan tre sitter Lilla N och läser kokboken. Lite deppig efter att ha ramlat ner från exakt samma stol hon fem minuter senare skulle upp på igen…

16.jpg

Klockan har passerat fyra  och en småtrött Lilla N meckar med sin fina bil.

17.jpg

Klockan har blivit fem  och Lilla N har sovit en stund. Då fick hon en sån här snygg frilla.

18.jpg

Klockan har passerat sex och nu är det äntligen dags för middag. Laxburgare med hembakt bröd och klyftpotatis. Mmmm…

19.jpg

Nu är klockan över sju och medan Lilla N och hennes far kollar hockey så bäddar jag rent i sängen. Och nej Expressen, det tog också längre tid än ni lovade!!!!

20.jpg

Klockan har blivit åtta och jag har bänkat mig framför teven för att se Körslaget. Notera att julgrejerna fortfarande står kvar fast jag försökte att inte få med dem i bilden. Nu när det snart är april så är det väl lika bra att de får stå kvar tills det blir jul igen va?

21.jpg

Klockan har blivit nio och i brist på annat tar jag en bild på mina fötter. Tunnsliten strumpa på vänster fot ser jag, dags att uppdatera strumpgarderoben kanske? Vet inte om det är nån idé, snart är det väl sommar i alla fall och då behövs inga strumpor (hurra!).

mars 29, 2008 Posted by | efit | | 7 kommentarer