Mamma går till jobbet

vardag i spenaten och stan

Tisdagstema – minne

Dagens tisdagstema (ja, eller gårdagens kanske) är minne. På bilden ser ni något som är bland mina sista minnen från vårt älskade Bönhus, ett hus som vi sålde i höstas. Fönstret har jag skrapat och målat fint fint med linoljefärg, likaså lister och tak. Väggarna befriades från många lager tapet och fick nya.

Jag saknar huset massor massor massor. Och minns allt. Ljuset som föll in genom de handblåsta fönsterrutorna. Hur ljuden förändrades när innanfönstren togs ur till våren. Ljudet av knäppningar och blåsten. Mörkret och den lite spöklika stämningen i mörkret på hösten. Hur det var att sova bland änglarna på vinden. Jag hoppas hoppas hoppas att de nya ägarna tar hand om huset.

mars 26, 2008 - Posted by | tisdagstema | , ,

2 kommentarer »

  1. Kan tänka mig att det är ett vackert minne, sånna hus är ju så otroligt fina!

    Kommentar av Lizaloop | mars 26, 2008 | Svara

  2. Vilket vacker rum! Och att det blir ett minne för livet förstår jag mer än väl.

    Kommentar av Ingrid | mars 27, 2008 | Svara


Kommentera

