Mamma går till jobbet

vardag i spenaten och stan

Tisdagstema – badrum

Förra veckans tisdagstema var fritid och då hade jag visst ingenting direkt att komma med, men denna vecka gick det bättre. Temat är badrum och på bilden syns vårt ena badrum som det såg ut samma dag som vi köpte huset. Numera är det belamrat med en miljon prylar men annars är det ingen större skillnad.

Jag brukar kastas mellan kärlek och hat när det gäller det illgula porslinet. Ibland vill jag kasta ut det och sätta in nya moderna grejer. Andra dagar tycker jag om det och vill ha kvar det. Nu är ingen badrumsrenovering aktuell än på några år så jag behöver inte bestämma mig på ett tag, men det lutar åt att vi slänger ut badkaret (som är av tunn värdelös icke-värmehållande plåt) och installerar en duschkabin istället. Kanske bidén åker också. Sen ska det bli svarta eller grafitgrå väggar och golv. Kakel/klinkers istället för plastmatta och plastväggar. Men jag hinner nog ändra mig tre hundra gånger tills det är aktuellt…

mars 11, 2008 - Posted by | tisdagstema | ,

13 kommentarer »

  1. Jag förstår beslutsångesten, men jag måste säga att jag är glad över vårt vita badrumsporslin eftersom alla färger matchar vitt…

    Kommentar av Fru A | mars 11, 2008 | Svara

  2. häftigt badrum ändå

    Kommentar av linda | mars 11, 2008 | Svara

  3. Ja smaken kan ändras fort. Jag har själv renoverat båda mina badrum hemma 8efter vattenskada annars hade det nog dröjt, haha) det blev plastmatta i båda eftersom jag har en kompis som jobbar på golvfirma så det blev i princip gratis! Ett par kompisar har nyligen kaklat sitt badrum med valde plastmatta på golveet, riktigt snyggt faktist (vilket jag inte trodde före) och framför allt kom de undan MYCKET billigare för ska man klinkra golvet så är golvvärme ett måste!!

    Kommentar av Lisa | mars 11, 2008 | Svara

  4. Vill ju se bild på det belamrade badrummet ; )

    Inväntar även rapport på när du varit iväg till blodcentralen = )

    Kommentar av Wånkan | mars 11, 2008 | Svara

  5. Jag tycker du ska behålla det gula – det är ju coolt och unikt! Inte ska man vara som alla andra med tråkigt vitt jämt! 🙂

    Kommentar av Malin | mars 11, 2008 | Svara

  6. Vad läckert – tycker ni ska ha kvar det! Helhärlig färg 🙂

    Kommentar av Sofie | mars 11, 2008 | Svara

  7. Men det där badrummet gillade jag på något sätt.. ser inte ut som alla andra moderniteter:-)

    Kommentar av Pialotta | mars 11, 2008 | Svara

  8. Tack för kommentarerna! Åh vad roligt det är med många kommentarer :-).

    Det lutar nog åt att det gula får vara kvar i alla fall. Det blir nog så. Skulle sakna det tror jag om det inte fanns där (fast då kunde jag gå in på lilla toan, där är det samma porslin :-)).

    Kommentar av spenatmamman | mars 11, 2008 | Svara

  9. Samma tapet har mina föräldrar hemma hos sig… väldigt poppis tydligen.
    Ha det bra.

    Kommentar av Nilla | mars 11, 2008 | Svara

  10. Din bild ger mig barndomsminnen. Vi hade ett precis lika gult porslin i mitt barndomshem. Jag kan förstå att du tröttnar på det gula…..;)….men himlans roligt att se en sån toa!!

    Kommentar av Nina | mars 11, 2008 | Svara

  11. kul med färg på porslinet, tycker jag 🙂

    Kommentar av cattis | mars 11, 2008 | Svara

  12. Wow!!
    Superfint. Sån gul porslin hade min dockor i sitt 70-tals badrum i dockhuset och jag ÄLSKADE det:) (Älskade det så mkt att jag kände mig tvungen att skrika tydligen)

    Och vad kul att ha hittat den här bloggen. Jag har kikat in bland barnkläderna då och då men det här var ju också jättekul!

    Kommentar av Kajsa | mars 12, 2008 | Svara

  13. Jamen just det Kajsa, det hade ju jag i dockskåpet också! Med mörkblått kakel! Kanske skulle jag kakla mörkblått för att få riktig sjuttiotalskänsla? *s*

    Kommentar av spenatmamman | mars 12, 2008 | Svara


Kommentera

