Mamma går till jobbet

vardag i spenaten och stan

EFIT 080217

Årets första EFIT för min del! Har missat tidigare omgångar. Idag händer inget särskilt här hos oss, håll till godo:

0900.jpg
Klockan är 9 någonting och jag har varit nere och hämtat kameran. Lilla N väntar vid grinden.
1000.jpg
Klockan har passerat 10 och vi är inne i arbetsrummet där jag håller på med att avsluta lilla kusinbarnets byxor (bild kommer senare). Lilla N håller mig sällskap. Stolen hon sitter på är min morfars faster Annas gamla stol, hon var född någon gång på 1880-talet och hade stolen när hon var liten. Då kan ni tänka er hur gammal den är! Faster Anna blev också ganska gammal, 102 år. Stolen fick barn som kom på besök hos henne alltid sitta på.
1100.jpg
Nu är klockan lite över 11 och vi äter lunch, gårdagens goda vegobiffar. Lilla N låter sig väl smaka och sen är det bulgur överallt. Gott, tycker hunden.
1200.jpg
Klockan är 12 någonting och Lilla N sover middag. Själv funderar jag på att ta mig en apelsin eller kanske ett glas apelsinjuice? Apelsinerna är årets godaste, spanska Navel. Nej förresten, har vi tur kanske de där italienska blodapelsinerna dyker upp i affären snart, de är ännu godare.
1300.jpg
Klockan är 13 och lite till, Lilla N har fått en ny ren tröja och har sovit en stund, så hon är ganska glad vad det ser ut som.
1400.jpg
Klockan har slagit 14 och vi är på väg till affären, jag, lilla N och hunden (ja, hunden fick ju stanna utanför förstås).
1500.jpg
Strax efter 15 kommer vi hem igen. Passar på att föreviga en snödroppe i rabatten på framsidan. Bilden blev väl inte helt lyckad förstås men vår verkar det vara i alla fall.
1600.jpg
Strax efter klockan 16 börjar jag med maten. Lilla N hjälper till. Eller nåt.
1700.jpg
 Och när klockan blivit 17 och lite till är lasagnen klar. Den blev jättegod. Vegatarisk. Jag och Lilla N är väldigt vego den här helgen tydligen.
1800.jpg
Nu har klockan blivit 18 och det finns tvätt att ta hand om. Lilla N är hjälpsam som vanligt.
1900.jpg
Nu är klockan 19 och Lilla N dricker ”nenne”. Snart sovdags.
2000.jpg
Klockan har passerat 20 och jag har lite syjobb att ta itu med. Grönblommig retroklänning ska det bli till Lilla N!
2100.jpg
Klockan har passerat 21 och jag kollar lite på TV och dricker te. Vårt TV-rum aka gillestuga är så totalt omysigt. Maken bestämmer här inne eftersom jag knappt är där nånsin. Dessutom är julsakerna kvar på TV:n! Funderar på att spruta lite snö med den fula brandsläckaren så det blir riktig julstämmning ;-).
februari 17, 2008 - Posted by | efit |

5 kommentarer »

  1. Är här och kikar på din Efit-dag. Mysiga bilder du tagit!
    Kul med möber och andra saker som har en historia bakom sig ju! Så söt lilla N är!
    Hoppas ni får en fortsatt fin dag!

    Kommentar av nnika | februari 17, 2008 | Svara

  2. Tack tack 🙂

    Kommentar av Spenatmamman | februari 17, 2008 | Svara

  3. Min syster är sötast i hela världen. Jag är ledsen mamma, men jag måste nog flytta hem igen eftersom jag bara vill vara med henne. JÄMT!

    Kommentar av Molly | februari 17, 2008 | Svara

  4. Nä nä, du får INTE flytta hem igen, det är ju patetiskt! 😉 Men du får gärna komma och hälsa på så mycket du vill älsklingen.

    Kommentar av spenatmamman | februari 17, 2008 | Svara

  5. Mamma, Du fösrstår inte ironi, Vem tusan vill bo med er?
    😉 (det där vara också ironi, så du vet.)

    Kommentar av Molly | februari 18, 2008 | Svara


Kommentera

